10 Haziran 2010 Perşembe

2010 Güney Afrika : H Grubu



H grubu, içinde İspanya'yı barındırması sebebiyle çok dikkatle ve zevkle izlenecek bir grup. Son Avrupa Şampiyonu İspanya son 2 yılda gücünden bir şey kaybetmeden hatta üstüne koyarak geliyor bu turnuvaya. Gruptaki rakipleri ise Şili-Honduras ve İsviçre.

Dünya Kupası tarihi boyunca yarı final görememiş bir takım İspanya ve kupanın en büyük favorisi olarak geliyorlar Afrika'ya. Grupları tam istedikleri gibi, rahatça geçeceklerdir. Asıl sorun ondan sonra başlayacaktır ilk önce psikolojik olarak. Bir diğer yönde Ölüm grubundan gelecek takımla belkide o gruptan çıkacak bana göre sürpriz sonuçlarla Brezilya ile erken final oynayacaklar daha 2.turda. Aragones yönetiminde Euro 2008'i herkesi kendilerine hayran bırakarak kazanan İspanya, Del Bosque yönetiminde elemelerde bizimde bulunduğumuz grubu rahat bir şekilde 1.tamamlayarak katılma hakkı kazandı. Ramos-Puyol-Pique, Xavi-Iniesta,Villa-Torres.. En kritik mevkilerde böyle ikililere sahipler ve geri kalan oyuncuların hiçbirisi yabana atılacak değiller tabi. Xabi Alonso, Fabregas,Silva diye gider bu liste. Benim özel gıcığı olduğum Busquets'i bu sınıflandırmaya koymuyorum. Oynadıkları oyunla rakiplerin başını döndüreceklerdir gruplarda. Benim turnuva için en büyük favorim İspanya olacak.

Grubun ikincilik için çekişecek takımlarından birisi İsviçre. Euro 2008'de bizim kurbanımız olan İsviçre, grubunu tek mağlubiyetle(Luksemburg) lider tamamlayarak buraya geldi. Gokhan Inler ve Eren Derdiyok en dikkat edilecek isimler İsviçre'de. Frei, Barnetta ve Behrami'de dikkat edilecek isimler. Takımın başında tecrübeli O.Hitzfeld bulunuyor. Tecrübe çok önemlidir ve Hitzfeld'de fazlasıyla var bu. Benim istediğim Şili'nin arkasında kalıp, turnuvaya veda etmeleri. Benim için çok sempatik bir takım değil İsviçre.


Şili ise Güney Amerika'da Brezilya'nın ardından 2.olarak buraya geldi. Zamorano-Salas ikilisiyle oldukça dikkat çekici bir takımdı. 98'den sonra ilk kez Dünya kupasına katılıyorlar. Hücum hattında dikkat edilmesi gereken isimlere sahipler. Bu sene Zaragoza'da oynayan Humberto Suazo en önemli isim Şili'de. İspanya La Liga tecrübeleri bulunan 2 isim, Mark Gonzalez-Matias Fernandez ve Udinese'de oynayan Alexis Sanchez dikkat edilmesi gereken isimler. Grupta ilk maçlarında Honduras'ı yenip, İspanya'nın alacağı İsviçre galibiyeti sonrası avantajlı bir duruma geçebilirler. 2.maçta alacakları 1 puan gruptan çıkartır Şili'yi. Bu gruptan çıkacak takımın Ölüm Grubundan gelecek 1.ile mücadele edebileceğini sanmıyorum gerçi.

Honduras ise çok fazla bilgi sahibi olmadığım bir takım. Takımın iki önemli yıldızı, Tottenham'lı Palacios ve Genoa'lı Suazo. Fakat ikisininde eğer oynayabilirlerse Şili maçında sakatlıktan yeni çıkmış bir halde olacaklar. Grupta şans vermiyorum Honduras'a.

Turnuvaya sayılı saatler kala, önümüzdeki 1 ayın eğlenceli olmasını diliyorum. Yarın açılış maçlarını kaçıracağım hatta turnuvanın ilk 1 haftası benim için çok sıkıntılı geçecek ama geri kalan bölümünden keyif alırız artık. Şampiyonda H veya G grubundan çıkar diye son tahminimi sışıtırmam lazım. Esas favorim İspanya, 2.sırada ise Brezilya var. Sürpriz beklediğim takım ise Sırbistan. Hayal kırıklığı adaylarım Hollanda ve Maradona'nın Arjantin'i.

Hiç yorum yok: