11 Haziran 2008 Çarşamba

A Grubu : Portekiz 3 - 1 Çek Cumhuriyeti


Portekiz’in maça erken bir golle başlaması maçı alıp-götürecek herhalde diye düşündürdü beni. Deco’nun golünde Cech’in çabası inanılmazdı, biraz daha şanslı olsa söküp-alacaktı topu Deco’nun ayaklarından. Çekler,golden sonra hemen toplandı ve maç boyunca tehlike yarattıkları kornerlerden birinde Sionko ile durumu eşitlediler. Sionko, maç boyunca Çeklerin en iyisiydi, çok zorladı Plasil’le beraber ama bir türlü son hamleleri yapamadılar. Ricardo’nun her duran topta yanlış çıkışlar yapması Portekiz defansını oldukça kastı. Portekiz’de 2 adam için ayrı bir şeyler yazmak gerekir. Birinci isim Pepe. Real Madrid’e sezon başında 30 milyona geldiğinde bu kadar eder mi bu adam diye çok düşünüp, sallamıştım Pepe’ye. Gerek Real’de oynadığı oyun gerek burada oynadığı 2 maçla o parayı hak eden bir performans ortaya koydu. İkinci isim, 2004’ten beri hayran olduğum ama son 2 senedir oldukça düşüşe geçen Deco. 2 maçtır eski günlerini aratmıyor. Herkesin gözü Ronaldo’da ama Deco daha fazla ön plana çıkan isim oldu benim için. Oyunu kuruşu, takım arkadaşlarını devreye sokması tam bir lider gibi oynamaya tekrar başladı Deco.

Son dakikada faul atışını hemen kullanan kim tam göremedim ama süper bir pas çıkardı. Ronaldo’da bencillik yapmadan Quaresma’ya golü attırdı. Quaresma’nın son 10 dakikaların adamı olmasını pek kabullenemiyorum kişisel sevgimden ötürü. Çıkmayı garantileyen Scolari’nin son maçta ilk 11’de yer vereceğini düşünüyorum, 90 dakika Quaresma’yı izlemek güzel olacak. Kendi penceremizden bakarsak ; Portekiz, bizim için üstüne düşeni yaptı sıra bizim takımda. Son maça taşımalıyız bu heyecanı. Çek Cumhuruyeti ilk maçtan çok daha diri,saldırgan-atak bir görüntü ortaya koydu ve zor yenebileceğimiz bir takım izlenimi verdi ama buna önümüzdeki 90 dakikadan sonra düşüneceğiz.

Hiç yorum yok: