27 Haziran 2008 Cuma

Firma savaşları

Her turnuva öncesi bu teoriler ortaya atılır. Takımların kullandıkları ürünlerin sağlayıcısı olan firmaların kupanın gidişatında rol aldığı iddia edilir. Tabi marka ve reklam paylarının milyar dolarlarla ölçüldüğü günümüzde elbette bu tip teoriler her zaman ortaya çıkacak orası ayrı tabi ki sonuçta bu tip iddialar hep dipsiz kuyu olarak kalacak. Ben bu tip paranoyalar yerine markalar bazında bu turnuvaya bir göz atalım istedim. Daha önceki turnuvalarda olduğu gibi bu turnuva'da da markalar savaşı ön plandaydı. Euro 2008'e katılan 16 takımın genel olarak marka bazında birbirine yakın dağılımı sözkonusu 5 takım Nike (Türkiye, Rusya, Portekiz, Hollanda, Hırvatistan), 5 takım Puma (İtalya, Avusturya, İsviçre, Çek Cum, Polonya) ve 5 takım Adidas(Fransa, Almanya, İspanya, Romanya, Yunanistan) giyiyor. Umbro'nun giydirdiği İngiltere,İrlanda Cum, Norveç ve İsveç gibi takımlardan bir tek İsveç şampiyona'ya katılabildi.





Bir garip istatistik var Nike için, bugüne kadar Nike giyen takımlar 1960'dan beri oynanan avrupa şampiyonasını daha hiç kazanamamış. Buna en çok yaklaştıkları zaman Portekiz'in 2004'deki finali olmuş ki bizim gibi herşeyden nem kapan bir millet için üretici firma değiştirme sebebidir bu çok açık ve net, tüm paranoyak bünyeleri bu istatistikler ışığında, milli takım sorumlularını göreve çağırmaya, mail atmaya davet ediyorum. Devam edelim garipliklere turnuvanın güzel top oynayan, seyir zevki veren takımları da genelde hep Nike giyen takımlar oldu( Türkiye, Hırvatistan, Hollanda ve Rusya ). Oynadıkları maçlarda hep yüksek tempolu ve göze hoş gelen mücadeleler verdiler ama firma laneti tam burda devreye girdi ( paranoyaa ).

Nike bu turnuvada çeyrek finale tam beş takım çıkarmış. Bu tabi oranlara bakarsak gayet umut vericiydi Nike adına ama gene olmadı. Adidas iki takımla ( Almanya - İspanya ) çeyrek finale çıkabildi. Ama finalin adına bakıldığında bu iki Adidas giyen takım kupa için mücadele edecek. Oynanacak topunda Adidas Europass olduğu düşünülürse tabi durum firmalar bazında Adidas'ın gövde gösterisi haline geliyor.

Hiç yorum yok: