16 Ağustos 2008 Cumartesi

Lebron'a mutlu haber


Cleveland Cavaliers sonunda aradığı oyun kurucuyu buldu: Maurice Williams, nam-ı diğer Mowill. Üç takım arasındaki takası şöyle yazalım:

Desmond Mason (Bucks) + Joe Smith (Cavs)---> Oklahoma City
Maurice Williams (Bucks) ---> Cleveland Cavaliers
Damon Jones (Cavs) + Adrian Griffin + Luke Ridnour (OC) ---> Milwaukee Bucks

Bucks bu takası geçen sene Mowill'e isteksizce verdiği yüksek kontrattan kurtulmak için yaptı. Eh tabii bu kararda Ramon Sessions'ın da payı büyük. Geçen senenin son 7 maçında ilk 5 başlayan oyuncu, 13 sayı 13 asist ortalamaları tutturmuş, bir maçta da 24 asist yapmıştı. Üstelik bunların hepsini hiç oynamadığı çaylak sezonunun sonlarında, NBA'de ilk çıktığı maçlarda başardı. Gerçekten müthiş. Konumuza dönecek olursak: Cavaliers'ın bu takası neden yaptığı son derece açık. Oklahoma City ise 2 tane 2009 senesinde biten kontrat alarak, seneye salary cap'te boşluk yaratmak gibi bir amaç güdüyor. Bu takımlar arasında en çok konuşulması gereken doğal olarak Cavaliers. Kadrosu aslında ilk bakışta fena durmuyor Cavs'in. hem içeriden hem dışarıdan skor üretebilen BigZ'ye sahipler, defansif uzunlar Ben Wallace ve Verajao var. Szczerbiak gibi sabit bir şutörleri var. Oyun kurucu rolünü yerine iyi getiremese de iyi bir şutör olan Gibson takımda kaldı. Üstüne benim pek beğenmediğim Pavlovic ve Gooden ile potansiyelini sahaya yansıtamayan West varlar. Şimdi de aralarına Mowill eklendi. İlk 5 Mowill-Pavlovic-Lebron-BigBen-BigZ olacak gibi duruyor. Takımdaki en büyük eksiklik Lebron kenara geldiğinde veya oyunda olsa da yorgun zamanlarında takımı taşıyacak, pozisyon üretecek bir oyuncu idi. İşte Mowill tam anlamıyla böyle bir oyuncu, kendi şutunu da yaratabiliyor, arkadaşlarını da pozisyona sokabiliyor. Bu bakımdan çok iyi bir transfer oldu Cavs için.

Ama takıma şöyle bir bakıyorum, oyun kurucu mevkisi gerçekten çok kalabalık ve benim gözüme en eksik gelen pozisyon şutör guard. Bana kalırsa Gibson/West ikilisi oyun kurucu pozisyonunu idare edebilirlerdi, Pavlovic'in yerine iyi bir şutör guard alınsaydı daha başarılı bir hamle olurdu. Hatta ben buna yönelik bir takas bekliyorum Cavs'den. Ama bu konuda eleştirmiyorum Danny Ferry'i. Son 1 yıl içinde takımın şampiyon olabilmesi için oldukça aktif kendisi. Yanlız bu aktiflik, önümüzdeki sene takıma 84 milyon dolara mal olacak. 2010 yılında Lebron James'in serbest kalma opsiyonunu kullanmaması için cebinizden bir miktar para çıkması gerekiyor tabii ki. Lebron da zaten verdiği röportajda "10 numara bir takas oldu, topu biraz benim elimden alıp rahatlatacak bir oyuncu" şeklinde yorumu yapmış. Hayırlısı olsun diyelim.

Hiç yorum yok: