4 Kasım 2008 Salı

Become a Legend


Pes 2009’un demosu çıktığında bir post atmıştım ilk görüşlerimle ilgili. Oyun çıktıktan sonra edindik ve 2-3 hazırlık maçı haricinde oyunun diğer bölümlerine bakmadım bile. İnsanı kendisine tamamen bağlayan bir Become a legend modu yapmış Konami ekibi. Demo yazısının son cümlesinde bahsetmiştim daha önce Fifa’nın Be a Pro adı altında Fifa serilerinde görmüştük tek bir oyuncuyu alıp sadece onunla oynamayı. Fifa’da nasıl özellikler vardı hiç bilmiyorum açıkcası, bilgisayarda Fifa oynamak tamamen eziyet gibi geliyor insana Pes’i gördükten sonra. Become a Legend’a geri dönersek kariyerimize 17 yaşından başlıyoruz. Oyunun başında çıktığımız kapağı bir takıma atmak için oynadığımız maç sonrasında gösterdiğimiz performans sonrası teklif alıyoruz ve profesyonel olarak futbol dünyasına adımımızı atıyoruz. Tabi oyuna başlamadan önce karakterimizin hangi mevkide oynayacağı-fiziki görünümüyle ilgili ayarları yapıyoruz.


Büyük bir çoğunluk gibi bende forvet olarak denemeye başladım. Hollanda Liginden Roda’dan teklif alınca kabul ettim direk. Ruud Van Nistelrooy gibi bir kariyerin peşinde olmaya karar verdim. Takıma gider-gitmez ilk 11’e kurulurum, sürekli pozisyona girerim,bulduğumu atarım kral olurum gibi bir şansınız yok. Oyuna başladğınızda tam anlamıyla bir kazma olarak giriyoruz. Konami ekibi bayağı kastırmış oyunun başlangıcında, insan biraz daha yetenekli başlatır oyuna. Siz topu alıp dönene kadar rakibiniz topu sizden kapıp-ceza sahasına gitmiş oluyor. Antreman maçlarında gösterdiğiniz performansa göre yedeklerin arasına girip, daha sonra maçların 70.dakikasında falan oyuna girip bir nevi ‘’Genç Semih’’ sendromu yaşıyoruz. Benim şansıma Roda’da oldukça fazla ilk 11 şansım oldu buna rağmen koca sezonu 4 golle kapatabildim.

Yaptığımız her maçtan sonra yetenek puanlarımız artıyor. Bu arada player info kısmında hangi özelliğinize daha fazla önem verebileceğinizi seçebiliyoruz. Maçlardan sonra seçtiğimiz özellikle ilgili olan puanlar diğerlerine oranla daha çabuk artıyor. Kariyerimde Roda’dan sonra Heerenven’e transfer olup 11 golle yıldızı parlattıktan sonra Riquelme ve Palacio ikilisinin yoğun ısrarları sonucu Boca’ya transfer oldum. Riquelme gibi bir adamın önünde oynayarak 18 gole imza atmak kolay oluyor tabi. Bu sırada Avrupa Şampiyonası’nda Nihat’la Milli takımın forvet hattını oluşturmak ayrı bir zevk veriyor insana. Benim şansım takımlarda kolay kadroya girmem oldu, senede 12-13 maçla sezonu kapatanlar varmış 3-4 maç kadroya giremeyince sinir yapmıştı bende.

Oyunun full sürümünde en büyük eksi geçen senelerde lisanslı olan İspanya Liginin bu sene dandik takım isimleriyle geirilmesi olmuş. İngiltere Ligi’nin bu şekilde olmasına alışmıştık ama İspanya’nın haklarının kaybedilmesi hayal kırıklığı oldu. Çıkan options file dosayları ve yamalarla hallediliyor tabi bu sorun.Konami yine yapacağını yapmış, oyunun diğer kısımlarını bakma gereği duymuyorsunuz Become a Legend’ın yaptığı bağımlılıktan dolayı. Bu sırada Fm 2009’un demosu da çıktı kısa bir süre içinde tam anlamıyla gelecek. Pes’in üstüne ona sarıp hayatımı geçmiş senelerde olduğu gibi gece yaşayan insan tipine sokmak istemediğim için Fm’ye bu sene biraz geç başlamak gerekecek.


-Yazı fontlarıyla ilgili bir sorun yaşıyorum şu aralar blogda,en kısa zamadan düzeltilecektir bu sorun.

Hiç yorum yok: